OZ Comfort: poetsdienst en strijkhulp

Dienstencheques gebruiken

Dienstencheques bestellen is heel eenvoudig.
Bestel je voor de eerste keer dienstencheques? Vergeet dan niet om even een Sodexo gebruikersnummer aan te vragen. 

Wil je enkel cheques bijbestellen? Die informatie vind je in stap 2.



Sodexo gebruikersnummer aanvragen

Om dienstencheques te kunnen bestellen, heb je een Sodexo gebruikersnummer nodig. Een gebruikersnummer aanvragen is heel eenvoudig. 

De snelste manier om een Sodexo gebruikersnummer aan te vragen is online via de website van Sodexo zelf.

Je kan je Sodexo gebruikersnummer ook via de post aanvragen. Je hebt dan eerst een inschrijvingsformulier nodig. Dat formulier kan je aanvragen bij je contactpersoon van OZ Comfort. Een medewerker van OZ Comfort bezorgt het je dan per post.
Je kan het inschrijvingsformulier ook zelf downloaden en afdrukken.

Heb je het formulier ingevuld? Stuur het dan naar:

Sodexo, Cel Dienstencheques
Pleinlaan 15
1050 Brussel

Als Sodexo je gegevens heeft verwerkt, krijg je je gebruikersnummer toegestuurd per post.



Dienstencheques bestellen & ermee betalen

Je kan kiezen of je met elektronische of papieren dienstencheques wil betalen. Het kost je even veel, maar klanten van OZ501 die voor elektronische dienstencheques kiezen, krijgen het eerste jaar administratieve bijdrage cadeau van OZ!

Electronische dienstencheques 

Elektronische dienstencheques bijbestellen

Het bijbestellen van elektronische dienstencheques verloopt heel eenvoudig via de website van Sodexo

papieren dienstencheques

Papieren dienstencheques bijbestellen

Met je Sodexo gebruikersnummer kan je dienstencheques bestellen via bankoverschrijving. Stort daarvoor het juiste bedrag op het rekeningnummer van Sodexo. Je bestelt steeds minimum 10 dienstencheques of € 90. Wil je meer dan 10 dienstencheques bestellen? Doe dan gewoon het gewenste aantal dienstencheques x € 9.

Je kan het juiste bedrag rechtstreeks overschrijven op de rekening van Sodexo: BE41 0017 7246 2610
Bij 'mededelingen' vul je je gebruikersnummer in. Zo kan Sodexo je identificeren.

Als je voor papieren dienstencheques koos, krijg je die na betaling per post toegestuurd en kan je die vanaf dan gebruiken om te betalen. 

Je betaalt poetshulp altijd met een dienstencheque per gewerkt uur. De tarieven zijn hetzelfde voor elektronische en papieren dienstencheques, maar OZ501 klanten betalen een jaar lang geen administratieve bijdrage1 als ze met elektronische dienstencheques betalen.


electronische dienstencheques

Betalen met elektronische dienstencheques

Vanaf dat je elektronische dienstencheques hebt besteld, komen ze op je elektronische profiel te staan. Je kan er dan mee betalen. Jij hoeft enkel de gewerkte uren te bevestigen.

Als je poetshulp bij jou is komen werken, belt ze haar gewerkte uren door naar het gratis nummer van Sodexo. Dan gebeurt de verwerking bij Sodexo. Jij hebt dan 9 kalenderdagen tijd om de prestaties te bevestigen, zodat ze betaald kunnen worden.
Heb je niet bevestigd binnen 9 dagen? Dan worden de prestaties automatisch goedgekeurd en uitbetaald.

Heb je strijk naar een van de strijkateliers gebracht? Dan bellen de strijksters naar het gratis nummer van Sodexo om de prestaties door te geven.

Zorg ervoor dat er altijd voldoende dienstencheques op je elektronische account staan, dan is er nooit een probleem om de prestaties uit te betalen.

Lukt het inbellen van de gewerkte uren toch eens niet? Dan kunnen de consulenten van OZ Comfort dat manueel rechtzetten.

 papieren dienstencheques

Betalen met papieren dienstencheques

Bij de poetsdienst gebeurt dat door één dienstencheque per gewerkt uur aan de huishoudhulp af te geven. Je poetshulp tekent dit af op de aanwezigheidslijst.

In de strijkateliers of afhaalpunten geef je het vereiste aantal dienstencheques af wanneer je je gestreken wasgoed ophaalt.

Vul de dienstencheques in met zwarte of blauwe balpen.

1 De tenlasteneming van de administratieve bijdrage gebeurt door OZhulp@home vzw