Elektronische dienstencheques

Als je een beroep doet op een OZ huishoudhulp, dan betaal je met dienstencheques. Wist je dat je ook met elektronische dienstencheques kunt betalen? Dat is zoveel handiger dan op papier!

Nu meteen omschakelen? Dat kan via www.dienstencheques-vlaanderen.be

 

De voordelen van elektronische dienstencheques

1. Handig en overzichtelijk

  • Bekijk de historiek van je bestellingen wanneer je wilt
  • Raadpleeg je jaarlijks saldo op elk moment
  • Bekijk het overzicht van de prestaties
  • Bevestig of betwist eenvoudig een prestatie

2. Milieuvriendelijk

Je gebruikt geen papier meer en draagt zo je steentje bij aan het milieu!

3. Snelle verwerking

Na de bestelling van je elektronische dienstencheques zijn ze onmiddellijk beschikbaar. Je hoeft dus niet langer te wachten op de verzending van je papieren cheques per post.

4. Veilig

Je bewaart je dienstencheques veilig digitaal. Je kunt ze dus niet meer kwijtraken en je hebt geen kans op diefstal meer! 

Omschakelen? Zo doe je dat!

  1. Ga naar je Beveiligde Zone op www.dienstencheques-vlaanderen.be
  2. Klik rechts bovenaan op ‘Mijn dienstencheques beheren’ en meld je aan. Login of wachtwoord vergeten? Contacteer Sodexo.
  3. Kies in het linkermenu ‘Persoonsgegevens’.
  4. Klik op ‘mijn persoonsgegevens wijzigen’.
  5. Selecteer je type dienstencheque: elektronisch.
  6. Klik op ‘opslaan’.

Vanaf je volgende bestelling ontvang je je dienstencheques in elektronische vorm. Bovenstaande werkwijze hoef je maar 1 keer te doen om te blijven genieten van het gemak van elektronische dienstencheques. 

Extra hulp nodig? Neem contact op met je consulent. Hij/zij staat je graag bij met extra uitleg en helpt je om over te schakelen.

Ontdek in het filmpje hieronder stap per stap hoe je overstapt!

 

Hoe gebruik je elektronische dienstencheques?

  1. Bestel je elektronische dienstencheques. Als je in het Vlaams gewest woont, is de beste manier om dit te doen via een overschrijving naar Sodexo. Zet je gebruikersnummer in de gestructureerde mededeling.
    a. Rekeningnr. Sodexo BE41 0017 7246 2610
    b. Bedrag : veelvoud van € 9 met een minimum van € 90
    c. Gestructureerde mededeling : je gebruikersnummer

  2. Na ontvangst van de bestelling zijn de cheques beschikbaar in je elektronische portefeuille.

  3. Laat aan je huishoudhulp weten op welk gebruikersnummer ze moet inbellen en wanneer zij van account moet veranderen indien beide partners een gebruikersnummer hebben (i.v.m. fiscale aftrekbaarheid).

  4. Jij ontvangt een melding wanneer je poetshulp een prestatie heeft geleverd. Je poetshulp belt de beurt namelijk in of registreert dit met een app.

  5. Je kan de prestatie dan bevestigen of betwisten. Reageer je niet, wordt de prestatie na 4 werkdagen automatisch bevestigd.

  6. Wanneer een prestatie wordt bevestigd, gaat het juiste aantal cheques van je portefeuille.

 

De Sodexo app gebruiken? In dit filmpje ontdek je hoe het werkt: