OZ Comfort: poetsdienst en strijkhulp

Huisregels

Goede afspraken maken goede vrienden. Daarom zetten we een aantal huisregels op een rijtje die ervoor zorgen dat de samenwerking tussen jou en jouw huishoudhulp vlot kan verlopen.

Wanneer werkt mijn poetshulp?

Je poetshulp werkt in blokken van vier uur bij je thuis met een minimum van vier uur per veertien dagen. Wil je jouw poetshulp graag een extra aantal uren inschakelen? Dat is geen probleem, wij bekijken voor jou wat mogelijk is en stellen een schema samen op maat.

 

 

Wat mag mijn poetshulp wel doen?

Je poetshulp mag alle huishoudelijke taken uitvoeren in de privésfeer (dus niet voor beroepsdoeleinden).

Dit behoort tot het takenpakket:

 

Wat mag mijn poetshulp niet doen?

Het is je poetshulp niet toegelaten:

  • op hoge ladders te werken,
  • gevaarlijke, ongezonde of onaangepaste taken uit te voeren,
  • zolders, kelders of tuinhuisjes te poetsen,
  • bouwafval op te ruimen,
  • commerciële ruimten te poetsen,
  • persoonsverzorging te doen,
  • uitwerpselen op te ruimen,
  • op kinderen te passen,
  • in de tuin te werken.

Ga je op vakantie?

Ben je afwezig voor één week? Geef dat dan ten minste vijf werkdagen vooraf rechtstreeks door aan de planningscoördinator. Bij afwezigheden van meer dan één week vragen wij dit ten minste tien werkdagen op voorhand door te geven aan de planningscoördinator. Zo kunnen wij een andere werkplek voor de poetshulp zoeken.

 

Je kan vier keer per jaar afzeggen. Na vier keer ben je verplicht het bedrag van € 22,69 te betalen per uur dat de huishoudhulp niet bij jou terechtkan.


Is je poetshulp ziek?

We zoeken enkel vervanging op aanvraag van de klant. Wij doen steeds ons uiterste best om je verder te helpen, maar kunnen niet altijd een vervanging garanderen.


Heb je een zieke in huis?

Ziekte is zeer vervelend, maar geen reden om de hulp te annuleren. Je kan de taken van de huishoudelijke hulp zo indelen dat de zieke toch de nodige rust krijgt.


EHBO-doos

Elke klant moet een EHBO-doos in huis hebben en meedelen aan de huishoudhulp waar die te vinden is. Je kan een EHBO-doos kopen in de OZ Shop of aan je apotheker vragen om hem te vullen met de juiste producten.

 

Hier volgt een opsomming van wat elke EHBO-doos eigenlijk zou moeten bevatten om met een minimum aan middelen toch een maximum aan letsels te kunnen behandelen.

 

  • Rol kleefpleister (om verband op zijn plaats te houden)
  • Veiligheidsspelden (om gaasband vast te maken)
  • Verbandwatten (om een wonde te reinigen)
  • Zwachtels (om hypoallergische pleisters te snijden, om een wonde te bedekken)
  • Driehoeksverband (om ledematen te ondersteunen)
  • Steriel drukverband (steriel kompres bevestigd aan een elastische gaasband om een wonde te bedekken, bloeding te stoppen)
  • Antiseptische oplossing zonder alcohol (om een wonde te ontsmetten)
  • Rubberen knevelverband 5 cm (om een bloeding te stoppen)
  • Zalf voor brandwonden
  • Universele verbandschaar
  • Ontsmettende zeepoplossing
  • Thermometer
  • Steriele handschoenen
  • Enkele apart verpakte pleisters

 

Heb je nog vragen of opmerkingen? Als OZ klant kan je contact opnemen met je persoonlijke klantenadviseur. Zijn of haar gegevens vind je in Mijn OZ. Wie nog geen klant is bij OZ kan terecht bij de infofoon op het nummer 03 201 85 55 of mail naar info@oz.be


Hoe betaal ik mijn poetshulp?

Je betaalt je poetshulp met een dienstencheque per gewerkt uur. De prijs per uur is steeds hetzelfde. Het maakt geen verschil of je poetshulp enkel komt poetsten of ook komt om te strijken, te koken of boodschappen te doen. Dienstencheques zijn een snelle en eenvoudige manier om te betalen, zeker als je met elektronische dienstencheques betaalt. Bij OZ werken we standaard met elektronische dienstencheques.

 

Een uur poetshulp kost je na fiscale aftrek € 6,30 per uur*. Per verbruikte dienstencheque betaal je € 0,40 administratieve bijdrage. Met deze bijdragen zorgen wij ervoor dat onze poetshulpen door een ervaren team worden geselecteerd. Ze krijgen regelmatig opleidingen en worden professioneel opgevolgd. Zo ben je zeker van een vlekkeloos resultaat en topservice!

 

Wil je hier graag meer over weten? Lees dan alles over de prijs van dienstencheques.



* Dat tarief geldt enkel als je in Vlaanderen woont.  

Wat doen bij schade?

Heeft onze huishoudhulp iets beschadigd tijdens haar werk? Alvast onze excuses!


Gelieve zo snel mogelijk contact op te nemen met je persoonlijke consulent. Om een dossier op te maken bij onze verzekeraar hebben we volgende informatie nodig:

  • de volledige beschrijving van de schade;
  • officiële bewijsstukken van ofwel de herstelling ofwel de aankoop van vervangingsstukken;
  • eventuele foto's van de schade.

 

Wij werken met een franchise op de schadevergoeding van € 125. De verzekeringsmaatschappij zal je rechtstreeks contacteren voor verdere afspraken. Terugbetaling van de gemaakte onkosten gebeurt pas na goedkeuring door de verzekeringsmaatschappij.