poetshulp met dienstencheques

De afspraken en huisregels die we met je poetshulp maakten

Je poetshulp werkt in blokken van 4 uur bij je thuis met een minimum van 4 uur per 14 dagen.

Je poetshulp mag alle huishoudelijke taken uitvoeren in de privésfeer (dus niet voor beroepsdoeleinden).
  • poetsen van de woning;
  • wassen en strijken van huishoudlinnen;
  • naaiwerk;
  • boodschappen doen;
  • bereiden van maaltijden.

Het is de poetshulp niet toegelaten:
  • op hoge ladders te werken;
  • gevaarlijke, ongezonde of onaangepaste taken uit te voeren;
  • zolders, kelders en/of tuinhuisjes te poetsen;
  • bouwafval op te ruimen;
  • commerciële ruimten te poetsen;
  • persoonsverzorging te doen;
  • uitwerpselen op te ruimen;
  • op kinderen te passen;
  • in de tuin te werken.

 
Hoe betaal je je poetshulp?

Je betaalt met één geldige dienstencheque per begonnen uur en schrijft er de soort prestatie (huishoudelijke hulp) en de datum op en zet er je handtekening onder. Heb je nog geen cheques? De huishoudelijke hulp zal dit samen met jou noteren op het aanwezigheidsrooster.

Je kan ook met elektronische dienstencheques betalen.
 

Ga je op vakantie?

Ben je afwezig voor één week? Geef dat dan ten minste 5 werkdagen vooraf rechtstreeks door aan de planningscoördinator. Bij afwezigheden van meer dan één week vragen wij dit ten minste 10 werkdagen op voorhand door te geven aan de planningscoördinator. Zo kunnen wij een andere werkplek voor de poetshulp zoeken. Je kan vier keer per jaar afzeggen; na vier keer ben je verplicht het bedrag van € 21,40 te betalen per uur dat de huishouhulp niet bij jouw terecht kan.
 

Heb je een zieke in huis?

Ziekte is zeer vervelend, maar geen reden om de hulp te annuleren. Je kan de taken van de huishoudelijke hulp zo indelen dat de zieke toch de nodige rust krijgt.
 

Is je poetshulp ziek?

We zoeken enkel vervanging op aanvraag van de klant. Wij doen steeds onze uiterste best om je verder te helpen, maar kunnen niet altijd een vervanging garanderen.
 

EHBO-doos

De klant moet een EHBO-doos in huis hebben en aan de huishoudhulp tonen waar die zich bevindt.
Nog vragen of opmerkingen? Neem contact op met je persoonlijke klantenadviseur
 

Heeft onze huishoudhulp iets beschadigd tijdens haar werk?

Alvast onze excuses!
Gelieve zo snel mogelijk een aangifte van de schade in te dienen bij de planningscoördinator van jouw regio. Om een dossier op te maken bij onze verzekeraar hebben we volgende informatie nodig:
  1. de volledige beschrijving van de schade
  2. officiële bewijsstukken van ofwel de herstelling ofwel de aankoop van vervangingsstukken
  3. eventuele foto's van de schade
Wij werken met een franchise op de schadevergoeding van € 125. De verzekeringsmaatschappij zal je rechtstreeks contacteren voor verdere afspraken. Terugbetaling van de gemaakte onkosten gebeurt pas na goedkeuring door de verzekeringsmaatschappij.
 

Permanente evaluatie van onze poetshulpen

Onze poetshulpen worden op regelmatige basis geëvalueerd. Hiervoor gebruiken we een aantal elementen waaronder een permanent online evaluatiesysteem.
We baseren ons voor de evaluaties van onze medewerkers dus ook op de meningen en opmerkingen van onze klanten.

Alvast bedankt om je poetshulp online te evalueren!