Arbeidsongeschiktheid

Wat moet ik doen als werkzoekende: stap 2

Om een uitkering te kunnen krijgen, moet je naast een medische erkenning documenten binnenbrengen die ons helpen bepalen hoeveel de uitkering zal bedragen. Die documenten krijg je na ontvangst van de aangifte of kan je hiernaast downloaden bij 'Nuttige documenten'.

  • Voorzie het document van je gegevens en/of klever.
  • Noteer zeker je contactgegevens, zodat we je steeds kunnen bereiken mocht er iets onvolledig zijn.
  • Overloop het document grondig en vul alle gevraagde gegevens in.
  • Vul je rekeningnummer in waarop we je uitkeringen mogen storten.
  • Onderteken het document.
  • Bezorg het document terug aan OZ (en niet aan je werkgever):

Geef je jouw getuigschrift persoonlijk af in een OZ kantoor? Dan kan je de vragenlijst 'in te vullen door de gerechtigde' eventueel al samen met je persoonlijk klantenadviseur invullen.

Deel voor je werkloosheidsinstelling

Ook je werkloosheidsinstelling moet een inlichtingsblad in vullen. Dit wordt rechtstreeks aan hen bezorgd. Zij bezorgen ons dit elektronisch terug binnen de week nadat je ziekte erkend is. Dit gebeurt dus volledig automatisch.

 

Vorige stap

Arbeidsongeschiktheid: mijn uitkering