Hospitalia Assist biedt je extra comfort. Moet jij of je kind thuis herstellen na een opname? Dan kan je rekenen op een uitgebreide bijstand.
Diensten en terugbetaling
Er is keuze uit 4 categorieën met verschillende diensten en aparte subplafonds:
|
Type bijstand |
Subplafond |
Algemeen plafond |
Transport/vervoer |
- Vervoer van derden.1
- Vervoer van huisdieren.2
- Levering geneesmiddelen.
- Levering maaltijden.
- Taxi/niet-dringend vervoer.
|
- Maximaal € 250 per gebeurtenis en met maximaal € 125 per rit.
|
|
Hulp/oppas |
- Huidieren.2
- Minderjarige kinderen.
- Thuishulp.3
- Pedagogische ondersteuning.
- Ziekenoppas.4
|
- Maximaal 5 interventies naar keuze.5
- Uitzondering: ziekenoppas enkel de 1ste nacht na opname
|
|
Psychologische bijstand |
|
Maximaal € 500 voor:
- 1ste consult online
- 3 fysieke raadplegingen
- 3 telefonische opvolgingen
|
|
Bijkomende assistentie |
- Telefonische assistentie.
- Administratieve hulp bij niet-dringende opname.6
|
|
|
1 Bijvoorbeeld: (klein)kinderen die onder hetzelfde dak wonen, maar naar school moeten
2 Enkel honden en katten
3 Poetsen, strijken en maaltijden maken. Enkel thuishulp georganiseerd door Hospitalia Assist ten gevolge van de opname komt in aanmerking. Kosten van een reeds lopend contract voor thuishulp worden niet terugbetaald
4 Enkel bij dagopname, niet bij meerdaagse opnames. Enkel voor een alleenstaande, de nacht na de opname (max. 12u van 19u ‘s avonds - 8u ‘s ochtends), zonder verpleegkundige verzorging.
5 Min. 4u en max. 8u per interventie tussen 8u ‘s ochtends en 19u ‘s avonds. Voor pedagogische ondersteuning: max. 5 sessies van min. 2u en max 4u thuis + overige uren (max 20u extra) mogelijk via videoconference. Niet mogelijk op zon- en feestdagen.
6 Bijvoorbeeld het reserveren van een kamer, het aanvragen van vervoer heen- en terug ...
Belangrijk: Hospitalia Assist betaalt alleen de diensten die via OZ geleverd of georganiseerd worden terug.
Wanneer kan ik gebruik maken van de diensten?
Je kan tot 180 dagen na je opname gebruik maken van de diensten of gedurende de periode dat de Waarborg Zware Ziekte toegekend werd.
Het overzicht hieronder geeft aan wanneer je op welke dienst beroep kan doen:
Voor |
Tijdens |
Na |
- Vervoer naar opname.
- Telefonische assistentie.
- Administratieve hulp bij niet-dringende opname.
|
- Thuishulp.
- Kinderopppas.
- Oppas van huisdieren.
- Vervoer van derden.
- Vervoer van dieren.
- Pedagogische ondersteuning.
- Psychologische bijstand.
- Telefonische assistentie.
- Administratieve hulp bij niet-dringende opname.
|
- Thuishulp.
- Kinderopppas.
- Oppas van huisdieren.
- Vervoer van derden.
- Vervoer van dieren.
- Pedagogische ondersteuning.
- Psychologische bijstand.
- Telefonische assistentie.
- Administratieve hulp bij niet-dringende opname.
- Ziekenoppas 1ste nacht na opname.
- Levering van maaltijden.
- Levering van geneesmiddelen.
- Niet-dringend vervoer van de verzekerde.
|
Meer info
Specifieke informatie over de dienst Hospitalia Assist kan je raadplegen in de algemene voorwaarden Hospitalia Medium of de algemene voorwaarden Hospitalia Plus.
Je kan beroep doen op Hospitalia Assist in geval van een dagopname, meerdaagse opname, thuisbevalling* of zware ziekte op voorwaarde dat de gebeurtenis gedekt wordt door Hospitalia Medium of Hospitalia Plus.
Voor bevallingen in het ziekenhuis kan Hospitalia Assist enkel aangevraagd worden voor uitzonderlijke situaties.
Beschikbaar in België
De bijstand van Hospitalia Assist is enkel geldig in België. Dus ook voor een terugbetaalbare opname in het buitenland kan je er dus beroep op doen bij je terugkeer in België.
Tijdige aanvraag is noodzakelijk
Belangrijk is dat je ten laatste 30 dagen ná je opname* contact opneemt met Hospitalia Assist op het nummer 02 560 47 86 (zelfs al is dit enkel om je kenbaar te maken, zonder effectieve reservatie van een dienst). Zo niet, dan zal je geen recht meer hebben op de assistentie.
Uitzondering: bij een toekenning van de Waarborg Zware Ziekte kan je de dienst Hospitalia Assist aanvragen gedurende de looptijd van het akkoord dat je kreeg van de Medisch Adviseur van Hospitalia.
Je gezondheid verzeker je met een betrouwbare hospitalisatieverzekering. Om aan te sluiten bij Hospitalia Medium of Hospitalia Plus, moet je klant zijn bij OZ. Ben je dat nog niet? Dan kan je dat nu in 1-2-3 regelen.
Al klant? Dan kan je op 3 manieren bij Hospitalia Medium of Hospitalia Plus aansluiten.
Online
Weinig tijd? Dat snappen we. Als klant van OZ kan je heel eenvoudig online bij Hospitalia Medium aansluiten. Neem de aanvraag comfortabel vanuit je zetel thuis door.
Online aansluiten
Persoonlijk
Graag nog een woordje uitleg? We zijn er voor je. Plan je bezoek aan een van onze kantoren in jouw buurt.
Maak een afspraak
In de brievenbus
Download het aansluitingsformulier en de medische vragenlijst en vul ze in. Vergeet niet om alle gezinsleden die mee aansluiten te vermelden. Nadien bezorg je de ondertekende formulieren, al dan niet met de post, aan je OZ kantoor of drop je ze in een OZ brievenbus.
Tip: met een kleefbriefje van het OZ op je formulieren, kunnen we ze meteen aan je dossier linken!