De coronacijfers blijven alsmaar stijgen. Ook als ziekenfonds voelen we de impact hiervan zeer hard. We merken een enorme toename van het aantal telefoons en doktersbriefjes, waardoor de wachttijden oplopen. Onze medewerkers doen er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen en bedanken je voor je begrip. Lees meer
Hospitalia Plus

Hospitalisatieverzekering: Hospitalia Plus

Verzeker jezelf tegen oplopende ziekenhuisfacturen. Met Hospitalia Plus kies je voor de meest uitgebreide hospitalisatieverzekering. Bovendien omvat de hospitalisatieverzekering een extra dienstverlening, Hospitalia Assist.

Hospitalia Plus in een notendop:

  • Vanaf € 6,52 per maand.
  • Supplementen tot 300% van het officiële terugbetaald.
  • Ideaal voor een verblijf in een eenpersoonskamer.
  • Ook geldig bij dagopnames.
  • 60 dagen voorzorg en 180 dagen nazorg.
  • Hospitalia Assist inbegrepen.
  • Optie waarborg bij zware ziekten.
  • Instap tot en met 65 jaar.

Interesse in deze uitgebreide hospitalisatieverzekering? Bereken meteen je maandelijkse bijdrage.

Bereken je bijdrage

Liever persoonlijk advies? Maak een afspraak.

Met de hospitalisatieverzekering Hospitalia Plus kies je voor de meest uitgebreide verzekering voor je gezondheid. De ruime terugbetaling voor de meeste kosten bij een opname in het ziekenhuis die buiten je verplichte ziekteverzekering vallen bieden je gemoedsrust, ook als je voor een eenpersoonskamer kiest. Bovendien omvat de verzekering een extra dienstverlening, Hospitalia Assist.

Type verblijf

Met Hospitalia Plus ben je verzekerd voor zowel dag- als meerdaagse opnames. De ereloonsupplementen die voor je eenpersoonskamer worden aangerekend, worden tot 300% van het officiële tarief terugbetaald.

Dagopname: Meerdaagse opname:
  • kamersupplement tot € 80 per dag
  • ereloonsupplement tot 100% het honorarium
  • kamersupplement tot € 125 per dag
  • ereloonsupplement tot 300% het honorarium

Ook als je in het buitenland een opname hebt met overnachting, kan je rekenen op een vergoeding tot € 360 per dag.

Voor- en nazorg

Heb je voor en/of na je opname verzorging nodig? Hospitalia Plus betaalt de meeste remgelden en supplementen tot 100% van het officiële tarief terug. En dit tot 60 dagen voor en 180 dagen na je hospitalisatie.

Bijstand Hospitalia Assist

Ook voor, tijdens en na je opname kan je rekenen op een gerust herstel. Met Hospitalia Assist krijg je bij een opname of een zware ziekte (maximaal 2 per jaar) tot € 1.000 extra hulp.

Opties

De verzekering Hospitalia Plus kan worden uitgebreid met een optie waarborg zware ziekten. Daarmee krijg je per jaar tot € 7.000 terugbetaald voor de medische kosten van een zware ziekte, buiten een ziekenhuisopname.

Andere terugbetalingen

Als verzekerde ben je zonder algemeen grensbedrag beschermd voor een opname in het ziekenhuis. De verzekering betaalt ook deze kosten, die buiten de verplichte verzekering vallen, terug:

  • remgelden,
  • supplementen tot 300% van het officiële tarief,
  • geneesmiddelen vermeld op de opnamefactuur (tot max. € 1.200 per opname),
  • parafarmacie (niet-farmaceutische producten en diensten tot max. € 250 per opname),
  • implantaten en prothesen (tot max. € 5.000 per opname, uitgezonderd tandimplantaten en -protheses in een eenpersoonskamer en dringend ziekenvervoer tot € 500 per kalenderjaar).
  • niet-terugbetaalbare honoraria (alles in een meerspersoonskamer en tot max. € 1.000 in een eenpersoonskamer, uitgezonderd het plaatsen van tandimplantaten en -protheses),
  • begeleiding (“rooming-in”) door een ouder van een kind jonger dan 19 jaar (volledig),
  • thuisbevalling (forfait tot € 700 voor alle kosten van de bevalling en voor- en nazorg),
  • verblijfskosten van een begeleider in een opvangtehuis of zorghotel (tot € 7 per dag),
  • kraamzorg (tot € 20 per dag voor de eerste 7 weekdagen die onmiddellijk volgen op de opname van de bevalling).

Bovendien betaal je geen franchise in de meeste Belgische ziekenhuizen. Een lijst van de ziekenhuizen met franchise kan je via www.ziekenhuizenvrijstelling.be*.

Meer info

Specifieke informatie over onder meer terugbetalingen, verplichtingen en voorwaarden, kan je raadplegen in de infofiche en de algemene voorwaarden van Hospitalia Plus.

*Er wordt een franchise van 150 euro per meerdaagse ziekenhuisopname toegepast in geval van een verblijf in een eenpersoonskamer in een ziekenhuis dat ereloonsupplementen van meer dan 200% aanrekent in vergelijking met het overeenkomstentarief.


Met Hospitalia Plus kies je voor de meest uitgebreide bescherming én extra comfort. Bereken meteen je maandelijkse bijdrage.

Bereken je bijdrage

Tarieven per leeftijd

Vanaf 01/01/2021 gelden de volgende tarieven:

Maandelijkse bijdragen per persoon vanaf 01/01/2021

 
Leeftijdsgroepen Hospitalia Plus
Waarborg Zware Ziekten

Aangesloten voor 01/01/1994 of, na deze datum, tussen 0 en 45 jaar*

0 - 17 jaar € 6,52 € 0,30
18 - 24 jaar € 8,17 € 0,37
25 - 49 jaar € 20,71 € 0,95
50 - 59 jaar € 25,41 € 1,16
 60 jaar en ouder € 45,80 € 2,12

Aangesloten na 01/01/1994, tussen 46 en 49 jaar*

46 - 49 jaar € 21,75 € 0,95
50 - 59 jaar € 26,68 € 1,16
60 jaar en ouder € 48,09 € 2,12
Aangesloten na 01/01/1994, tussen 50 en 54 jaar*
49 jaar** € 22,77 € 0,95
50 - 59 jaar € 27,93 € 1,16
60 jaar en ouder € 50,36 € 2,12

Aangesloten na 01/01/1994, tussen 55 en 59 jaar*

55 - 59 jaar € 38,02 € 1,16
60 jaar en ouder € 68,61 € 2,12

Aangesloten na 01/01/1994 vanaf 60 jaar*

59 jaar** € 43,06 € 1,16
60jaar en ouder € 77,73 € 2,12

Wil je meer weten over de samenstelling van deze bijdragen? Surf dan naar de website van 'MLOZ Insurance'.

*Op de begindatum van de aansluiting
**Leeftijd op 1 januari van het jaar van aansluiting

Meer info

Extra informatie over de samenstelling van deze tarieven vind je op de website van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, of in de algemene voorwaarden Hospitalia Plus.



Meer info? Contacteer ons via info@oz.be of bel naar 03 201 85 55. Nog geen OZ klant? Bel dan naar 03 201 85 55.



Je gezondheid verzeker je met een betrouwbare hospitalisatieverzekering. Om aan te sluiten bij Hospitalia Plus, moet je klant zijn bij OZ. Ben je dat nog niet? Dan kan je dat nu in 1-2-3 regelen.

Al klant? Dan kan je op 3 manieren bij Hospitalia Plus aansluiten.

Online

Weinig tijd? Dat snappen we. Als klant van OZ kan je heel eenvoudig online bij Hospitalia Medium aansluiten. Neem de aanvraag comfortabel vanuit je zetel thuis door.

Online aansluiten

Persoonlijk

Graag nog een woordje uitleg? We zijn er voor je. Plan je bezoek aan een van onze kantoren in jouw buurt.

Maak een afspraak

In de brievenbus

Download het aansluitingsformulier en de medische vragenlijst en vul ze in. Vergeet niet om alle gezinsleden die mee aansluiten te vermelden. Nadien bezorg je de ondertekende formulieren, al dan niet met de post, aan je OZ kantoor of drop je ze in een OZ brievenbus.

Tip: met een kleefbriefje van het OZ op je formulieren, kunnen we ze meteen aan je dossier linken!



Ben je 65 of ouder dan heb je nog steeds de mogelijkheid om aan te sluiten bij het standaardpakket Hospitalia

Meer info? Contacteer je persoonlijke klantenadviseur. Je vindt zijn of haar gegevens in Mijn OZ. Nog geen OZ klant? Bel dan naar 03 201 85 55.


Wil je aansluiten bij Hospitalia Plus? Deze info willen we je vooraf meegeven.

Gezinsverzekering

Hospitalia Plus is een gezinsverzekering. De aansluiting is verplicht voor alle leden van je gezin die niet verzekerd zijn door een andere hospitalisatieverzekering.

Aanvang en wachttijd

Je aansluiting gaat in vanaf de maand die volgt op de maand waarin we je aansluitingsformulier ontvangen. Vanaf die startdatum geldt een wachttijd van 6 maanden, tenzij je voordien een gelijkaardige verzekering had. In dat geval kan de wachttijd korter zijn of geschrapt worden.

Contractuele begrenzing

Voor bevallingen in de eerste 9 maand van aansluiting gelden mogelijk beperkingen op de terugbetaling als je in een eenpersoonskamer verblijft.

Tegemoetkoming aanvragen

Een tegemoetkomingsaanvraag regel je eenvoudig online. Download de aanvraag rechtsboven op deze pagina en vul ze in, of doe dit digitaal met het beschikbare formulier op Mijn OZ. Laad nadien je tegemoetkomingsaanvraag, samen met de bewijsstukken – getuigschriften of ereloonnota’s van je arts – op in Mijn OZ.

Opzeg

Je kan je verzekering op elk moment stopzetten, mits een opzegtermijn van minstens 1 maand. De termijn gaat in op de eerste dag van de maand die volgt op de verzenddatum van je aangetekende brief of opzegbrief.


Loes (29) heeft zich veel financiële kopzorgen bespaard 

“Twee jaar geleden kreeg ik een ongeval met de fiets en lag ik 3 weken in het ziekenhuis. Gelukkig hoefde ik met Hospitalia Plus niet wakker te liggen van de dure ziekenhuisfacturen, ook niet voor mijn eenpersoonskamer. Zelfs de kosten voor de revalidatie achteraf en de extra ingrepen die daarbij hoorden, werden grotendeels terugbetaald. Dat heeft mij toen veel financiële kopzorgen bespaard. En maar goed ook, want die kon ik tijdens zo’n zware periode echt wel missen.”

Annelies (32) haar dochtertje brak haar arm in de speeltuin

"Achteraf gezien was het een hele geruststelling om geen financiële kopzorgen te moeten hebben en te kunnen kiezen voor het beste comfort. Dankzij onze hospitalisatieverzekering konden we samen overnachten in een éénpersoonskamer en werd elke bijkomende kost gedekt. Ook de behandelingen bij de orthopedist nadien baarden me geen zorgen, want onze verzekering heef tot 180 dagen nazorg. Het enige waar ik mij over moest bekommeren, was mijn dochter. En die is intussen alweer helemaal hersteld van haar gebroken arm!"

Elizabeth (36), mama van 2 kindjes, hoefde zich geen zorgen te maken

“Toen ik in het ziekenhuis lag met een gebroken been hoefde ik me geen extra zorgen te maken. Mijn ziekenhuisfactuur werd betaald, mijn gezin kreeg extra thuishulp en ook mijn kine werd terugbetaald. Zo kon ik mij volledig concentreren op mijn herstel, dat was op zich al zwaar genoeg.