Registreer je op Mijn OZ!

Veelgestelde vragen over Mijn OZ

Registratie op Mijn OZ

Aanmelden op Mijn OZ


Registratie op Mijn OZ

Hoe registreer ik mij op Mijn OZ?

1. Ingave rijksregisternummer + CAPTCHA (veld waarin je 'Ik ben geen robot' dient aan te vinken)

2. Vul je persoonlijke gegevens in.
Je persoonlijke gegevens waar we al over beschikken, worden automatisch ingevuld. 

3. Bevestigingspagina
Als er geen e-mailadres of GSM nummer bekend is, krijg je volgende foutmelding:
FAQ_e-mail_ontbreekt

Is je GSM nummer wel gekend in onze systemen? Dan versturen wij jou een sms met een activatiecode om de registratie te vervolledigen. Geef vervolgens die activatiecode en jouw persoonlijk e-mailadres in op onderstaand scherm.

Mijn OZ account activeren via sms
 

4. Ontvangst e-mail (Onderwerp: Activeer je Mijn OZ account)
Ontvang je de mail niet, dan kan het zijn dat je e-mailadres in onze database niet meer actueel is. Neem dan contact op met je persoonlijke klantenadviseur om dit na te kijken.
 

5. Kies je gebruikersnaam en paswoord  
Weetjes:

  • Gebruikersnaam: Er zijn geen specifieke regels.
    Opgelet: dit kan je nadien niet meer wijzigen
  • Paswoord: om veiligheidsredenen zijn volgende controles ingebouwd
    • Minstens 6 karakters lang
    • Minstens 1 cijfer
    • Geen spaties
    • Niet leeg

6. Klik op “ Verzenden “. 

7. Klik op 'Ga naar Mijn OZ'. 
Je bent nu aangelogd in Mijn OZ 

 

Mogelijke foutboodschappen tijdens de registratie

  • Gebruiker is al geregistreerd op Mijn OZ
    Registratie is niet meer nodig omdat je al geregistreerd bent. Je kan je paswoord en gebruikersnaam terug opvragen.
  • De tekens werden niet correct overgetypt
    Bij ingave van de captcha. Je krijg een nieuwe captcha te zien.
  • Er is een probleem opgetreden tijdens de registratie van uw gegevens. Gelieve later opnieuw te proberen.
    Time-out webservices. Probeer later opnieuw.
  • Activatie fout
    We kunnen je momenteel niet registreren. Probeer later opnieuw.

 

Ik ben geen klant bij OZ501 (het ziekenfonds) kan ik ook een Mijn OZ account aanmaken?

Ja dat kan, via Mijn OZ kan je ook niet-ziekenfonds zaken regelen. Eens aangemeld kan je in de onderdelen 'Mijn vakantie' en 'Mijn vitaliteit', respectievelijk je info- en doesessies, beweeg- en voedingsadvies of vakanties overzichtelijk beheren.

 

Kan ik voor mijn kinderen een Mijn OZ account aanmaken?

Jazeker, bijvoorbeeld voor het boeken van een K&K jeugdvakantie is dat zelfs verplicht aan te maken. Een kind moet dan op eigen naam een login aanmaken om toegang te krijgen tot onze online boekingstool. Het e-mailadres en gsm-nummer mogen wel die van de ouders zijn.


 

Aanmelden op Mijn OZ

"Fout bij aanmelden" / "Ongeldige logingegevens"

Om veiligheidsredenen maken we op Mijn OZ gebruik van algemene foutmeldingen.

 FAQ faq 

Bovenstaande foutmeldingen 'Fout bij aanmelden' of 'Ongeldige logingegevens' wil zeggen dat:

  • Je paswoord verkeerd is
  • Je gebruikersnaam niet correct is

 

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

Surf naar https://www.oz.be/account/gebruikersnaam-vergeten
Na ingave van je rijksregisternummer, sturen we via mail je gebruikersnaam op.

Let op! Heb je geen mail ontvangen? Neem dan contact op met je plaatselijk OZ kantoor om je contactgegevens na te kijken.

 

Ik ben mijn paswoord vergeten

surf naar https://www.oz.be/account/paswoord-vergeten
Na ingave van je gebruikersnaam en rijksregisternummer, sturen we je een link door om een nieuw paswoord aan te vragen.

Let op! Heb je geen mail ontvangen? Neem dan contact op met je plaatselijk OZ kantoor om je contactgegevens na te kijken.

 

Kan ik mijn paswoord ook wijzigen als ik ingelogd ben op Mijn OZ?

Meld je aan in Mijn OZ met je huidige gegevens. Ga naar mijn info en vul je oud paswoord in. Vul het nieuw paswoord in en bevestig het nieuwe paswoord.
Je paswoord is nu aangepast.

Mijn dossier

Mijn terugbetalingen


 

Mijn dossier

Hoe kan ik de gegevens van mijn partner raadplegen?

Wil je de gegevens van al je gezinsleden consulteren, registreer dan alle titularissen (d.w.z. gerechtigden die een eigen ziekenfondsdossier hebben). Dit is nodig omwille van veiligheidsredenen.

De gegevens van je kinderen kan je consulteren via de titularis waar de kinderen ten laste staan.

 

Waarom zie ik de gegevens van mijn kinderen niet?

Het dossier van je kinderen is te consulteren via de account van de ouder waarbij de kinderen ten laste staan.
 

Ik zie de gegevens van mijn ene kind maar niet van het andere kind

Twee mogelijke redenen
  • Je kind staat ten laste op het dossier van je partner
  • Je kind is titularis geworden. Het gaat dan meestal over personen ten laste die een kleine activiteit hebben gedaan en daarvoor RSZ – bijdragen hebben betaald. Meestal gaat het om kinderen jonger dan 25 jaar die:
    • Gedurende meer dan een maand een vakantiejob hebben gedaan
    • Interimwerk doen
    • Werken buiten de schoolvakanties

Kan ik het dossier van mijn partner en kinderen beheren?

Je kan je eigen dossier en dat van de personen ten jouwe lasten beheren, niet dat van een andere titularis.
Zo zie je als ouder de kinderen die ten jouwe laste zijn, maar niet je partner.
 

Ik kan niet alle gegevens in Mijn OZ aanpassen

Sommige gegevens kan je zelf niet aanpassen, zoals je naam en adres.  Deze gegevens zijn gekoppeld aan de Kruispuntbank. Andere gegevens worden via je persoonlijke klantenadviseur verwerkt en zie je dus niet onmiddellijk verschijnen.

Je e-mailadres, telefoonnummer en e-mailadres kan je wel aanpassen.

 

Ik ben samenwonend, maar kan dit niet aangeven in Mijn OZ

Inderdaad, de keuze voor je burgerlijke staat zijn beperkt. Ook hier houden we rekening met de kruispuntbank.
 

Ik verblijf vaak op een ander adres dan mijn domicilie, kan ik deze gegevens doorgeven?

Je kan een tweede adres opgeven via je persoonlijke klantenadviseur.


 

Mijn terugbetalingen

Ik krijg een foutmelding als ik een overzicht wil maken van mijn tussenkomsten

Selecteer je een lange periode of heb je op korte tijd veel terugbetalingen ontvangen, dan kan het zijn dat het systeem een foutmelding geeft.

Probeer een kortere periode te selecteren.


Ik kan de tegemoetkomingsdocumenten / aanvraagformulieren niet openen of afdrukken.

  • Staat de meest recente versie van Acrobat Reader op je computer? Download en installeer via http://www.adobe.nl/
  • Sta de pop - ups van OZ toe. Iedereen die een recente browser gebruikt (Internet Explorer, Firefox of Safari) heeft een pop - up blocker en die staat standaard aan.
  • Klanten met Safari als browser krijgen geen indicatie dat pop-ups worden geblokkeerd. Dit kunnen ze aanpassen via de optie Preferences.

Wat is e-post?

E-post is een digitale brievenbus in Mijn OZ.
Je ontvangt je facturen en briefwisseling dan digitaal. Bovendien heb je alles sneller en kan je het makkelijk terug opzoeken.

E-post instellen

Navigeer naar je e-postvak, onder de rubriek Mijn info. Klik op 'Inschrijven op e-post' en stel hier in of je e-post wenst te ontvangen.

e-post instellen

Waarom krijg ik een terugbetalingsmail terwijl er geen terugbetaling gebeurd is?

Dit kan twee redenen hebben:

  • Je hebt een verkeerd maar toch bestaand e-mailadres opgegeven. Waardoor jouw terugbetalingsmails bij een ander persoon terecht komen of omgekeerd.
    Check daarom al je contactgegevens onder ‘Mijn info’ en verbeter indien nodig.
  • Soms geven partners elkaars e-mail adres op in Mijn OZ.
    Zo krijgt de ene partner een terugbetalingsmail terwijl er een terugbetaling voor de andere partner is gebeurd.