OZ ziekenfonds: ziektekostenverzekering

Nog vragen?

Het lukt niet om mijn elektronische identiteitskaart te installeren / Ik heb problemen met mijn elektronische identiteitskaart?

Bij problemen met je eID-kaart of eID-lezer kun je terecht bij Fedict (Federale Overheidsdienst voor Informatie- en Communicatietechnologie). Op hun website vind je een oplossing voor de meest voorkomende problemen, en een formulier om contact op te nemen met de servicedesk.

Ik kan me niet registreren op eHealth Consent?

Als je problemen ondervindt om toestemming te geven of je toegangsrechten te beheren via eHealth Consent, kun je terug bij de helpdesk van het eHealth-platform. Mail je probleem naar support@ehealth.fgov.be.


Ik heb mij vorig jaar nog laten vaccineren, maar krijg geen gegevens te zien op de Patient HealthViewer / Wanneer ik inlog op de Patient HealthViewer krijg ik de melding ‘Er zijn geen data voor u gevonden in Vitalink. Voorlopig kunt u geen gebruik maken van deze toepassing'

De Patient HealthViewer kan enkel vaccinatiegegevens tonen die geregistreerd werden in Vaccinet. Omdat artsen en kinderartsen tot nu toe niet verplicht waren om vaccinaties te registreren, is de kans dus groot dat de Patient HealthViewer niet alle vaccinaties toont, of zelfs geen vaccinaties toont. Je vindt er enkel volgende gegevens:

  • vaccinaties toegediend vanaf 1997 die werden geregistreerd in Vaccinet
  • vaccinaties toegediend vanaf september 2005 door CLB-artsen
  • vaccinaties toegediend vanaf 2006 tijdens raadplegingen van Kind & Gezin.

Bij kinderen staan hun vaccinatiegegevens dus wel op de Patient HealthViewer. 


Ik heb problemen bij het downloaden van de Patient HealthViewer

Er is geen helpdesk voorzien voor de Patient HealthViewer. Om een zicht te krijgen op alle problemen die zich voordien en onze leden toch zo vlot mogelijk te kunnen helpen, kun je problemen signaleren via dit online formulier.


Na het downloaden van de Patient HealthViewer meldt mijn antivirusprogramma dat het programma onveilig is en verwijderd wordt

Virusscanners hebben een eigen werkwijze om een toepassing als ‘veilig’ te beschouwen. Voor nieuwe toepassingen is dit een proces dat een tijdje kan duren. Geleidelijk aan zal dit zich dus niet meer voordoen.

In de tussentijd kun je dit als gebruiker manueel toch toelaten door het aanvaarden van de download/installatie of de configuratie-instellingen aan te passen. Dit is afhankelijk van je antivirusprogramma.