OZ ziekenfonds: ziektekostenverzekering

Duplicaat en wanneer terugbetaald

Doktersbriefje kwijt?

Je wilt het doktersbriefje of ‘getuigschrift voor verstrekte hulp’ indienen bij je OZ kantoor, maar kan het nergens meer vinden. Vraag een duplicaat aan je dokter of zorgverstrekker en dien dat in.


Hoe bekom ik een duplicaat van het getuigschrift?

Vraag het gewoon aan de dokter of zorgverlener die je behandelde. Normaal gezien krijg je het zonder probleem. Er zal altijd duidelijk ‘duplicaat’ op dit getuigschrift staan.


Hoe bezorg je ons je doktersbriefje of het duplicaat?

Dat kan in je OZ kantoor, ofwel in de brievenbus die buiten hangt, ofwel in de brievenbus die binnen hangt. Je mag het ook met de post opsturen, gebruik liefst de voorgedrukte envelop met als bestemmeling OZ Center Brugge, Gistelsesteenweg 294, bus 1. Daar verwerken we alle getuigschriften.


Krijg ik terugbetaling van een duplicaat?

We gaan na of we de tussenkomst voor de betrokken prestatie al terugbetaald hebben. Is dat niet het geval, dan betalen we je uit.


Wanneer staat de terugbetaling op mijn rekening?

We streven ernaar om je binnen de 7 kalenderdagen terug te betalen. Dat lukt ons in 97% van de gevallen. Mocht dit niet lukken, dan willen we je uiterlijk binnen de 9 dagen terugbetaald hebben.


Geldt dit ook voor terugbetaling van aanvullende voordelen?

Zeker, ook terugbetalingen voor lidgeld van sportclubs, een bril of ziekenvervoer hanteren we dezelfde maatstaf: terugbetaling binnen de 7, uiterlijk binnen de 9 kalenderdagen.


Meer weten?

Vraag het in je OZ kantoor.