5 tips: zo maak je van je woonkamer een fitness

20.03.2020
Maak van je woonkamer een mini-fitness Meubels dienen niet alleen om op te zitten. Met een beetje fantasie tover je je huis om tot een mini-fitness. Je stoelen en tafels waren nog nooit zo multifunctioneel.
  1. Je kan je tafel inschakelen om je bovenlichaam te trainen. Dat doe je door onder je tafel te hangen en jezelf met je borst richting het tafelblad op te trekken. Het ziet er misschien raar uit, maar het is wel effectief.
  2.  Simpeler kan niet: stap op en af een stoel of een trap. Doe dat in je eigen ritme. Je kan de oefening zwaarder maken door in beide handen een voorwerp vast te houden met hetzelfde gewicht zoals bijvoorbeeld twee flesjes water.
  3. Gebruik je tafel of zetel als steun voor de ‘mountainclimbers’. Je zet je handen op de leuning of op de tafel, als die laag genoeg is, en je begint ter plaatse te lopen.
  4. Beenspieren trainen doe je met een wall sit. Ga met je rug tegen de muur staan en laat je zakken tot je benen in een hoek van 90 graden staan. Maak de oefening eentueel zwaarder door gewicht op je benen te leggen.
  5. Voor een optimaal resultaat is het best om deze oefeningen af te wisselen. Start je met sporten, overdrijf dan zeker niet van in het begin. Doe alles op jouw tempo.

Heb je nog vragen over het coronavirus en welke impact dit heeft?

OZ deelt de komende dagen tal van praktische tips en tricks om het beste van de situatie te maken. Verder zetten we ook nog steeds maximaal in op onze dienstverlening. We lichten je graag toe welke maatregelen wij nemen als ziekenfonds en hoe dat onze dienstverlening impacteert. In onze FAQ krijg je een antwoord op de meest gestelde vragen.