De coronacijfers blijven alsmaar stijgen. Ook als ziekenfonds voelen we de impact hiervan zeer hard. We merken een enorme toename van het aantal telefoons en doktersbriefjes, waardoor de wachttijden oplopen. Onze medewerkers doen er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen en bedanken je voor je begrip. Lees meer
Impact van Corona op onze dienstverlening

De impact van corona op het ziekenfonds

24.11.2021 Gezondheid
De coronacijfers blijven alsmaar stijgen. Ook als ziekenfonds voelen we de impact hiervan zeer hard. Helaas treft corona ook onze medewerkers, waardoor we met minder mensen meer werk moeten verzetten en minder telefonisch beschikbaar zijn. Je hebt misschien zelf al gemerkt dat de wachttijden oplopen als je ons belt.

We werken aan onze bereikbaarheid: de laatste maanden hebben we al 31 mensen aangeworven om onze teams te versterken en op korte termijn plannen we om nog 10 mensen aan boord te nemen. Zodat jij zo terug kunt rekenen op de service die je van ons gewend bent. We bedanken je alvast voor je begrip.

Terugbetaling van je doktersbriefjes

We merken een toename van het aantal doktersbriefjes. Momenteel kennen we achterstand met de terugbetalingen. We doen er alles aan om je aanvraag zo snel mogelijk te verwerken.

Volg je terugbetalingen op via MijnOZ, en abonneer je op “Mijn meldingen ziekenfonds” via de voorkeuren op jouw profielpagina: zo weet je meteen wanneer een aanvullend voordeel, doktersbriefje of uitkering werd uitbetaald.

Je ziekenfonds contacteren

Omdat je momenteel langer moet wachten om een medewerker aan de lijn te krijgen via de Infofoon, raden we je deze alternatieven aan om ons te contacteren.

Een eenvoudige vraag?

Selfservice

  • Heel wat administratieve zaken kun je zelf regelen via MijnOZ.

Persoonlijk advies over je dossier?

Post voor OZ

  • Post voor OZ kun je nog steeds deponeren in de OZ-brievenbussen. Ze worden op regelmatige basis geledigd.
  • Of stuur je briefwisseling naar OZ, Boomsesteenweg 5, 2610 Antwerpen.

Bedankt voor je begrip

Bedankt voor je begrip bij de vertragingen en moeilijke bereikbaarheid. Onze medewerkers doen er alles aan om een optimale dienstverlening te blijven garanderen.