sporttips

Tips om te bewegen

Corona houdt ons massaal ’in ons kot’, vaak met minder beweging als gevolg. Hoog tijd om daar iets aan te doen, dacht het Vlaams Instituut Gezond Leven. Waarop ze hun nieuwe aanbevelingen om te bewegen lanceerden. En het beste nieuws? Elke stap en elke beweging, hoe klein ook, hebben al een positieve impact op je gezondheid.

Ontdek meer over de bewegingsdriehoek van Gezond Leven, of duik in het beweegadvies per leeftijd. Alle adviezen zijn aangevuld met handige weetjes, tips en tricks die klein en groot motiveren!

Ken jij de bewegingsdriehoek?

Bewegingsdriehoek

Het Vlaams Instituut Gezond Leven helpt ons al jaren om gezonder te worden en te blijven. Van voedingsadvies tot een leidraad om je geluksgevoel te vergroten. Ook nu, met de bewegingsdriehoek!

Lees meer

Beweegadvies voor je baby

beweegtip baby yoga

Je baby kan je natuurlijk niet zomaar even aan het sporten zetten. Maar er zijn wel tips en aandachtspunten in overvloed om te veel stilzitten of -liggen voor je kleintje te vermijden. Ontdek snel de beweegtips voor baby’s van 0 tot en met 1 jaar.

Meer info

Beweegadvies voor je peuter en kleuter

beweegtips kleuters

Peuters en kleuters zijn echte speelvogels! Bewegen vinden ze dan ook geweldig. Met deze tips hou je het dan ook leuk en luchtig.

Lees meteen het advies voor peuters en kleuters van 1 tot en met 5 jaar.

Lees meer

Beweegadvies voor kinderen en tieners

beweegtips jongeren

Kinderen en jongeren groeien volop. Zowel fysiek als mentaal is voldoende bewegen onmisbaar voor hun welzijn. Lees snel hoe je kinderen en jongeren van 6 tot en met 17 jaar uitdaagt en aan het bewegen krijgt.

Lees meer

Beweegadvies voor volwassenen

beweegtip volwassenen

Beter slapen en meer mentale veerkracht. Of je nu een prille dertiger bent of een blakende vijftiger, iedereen wordt beter van meer bewegen! Met deze tips voor volwassenen van 18 tot en met 64 jaar ga je in volle vaart vooruit.

Lees meer

Beweegadvies voor 65-plussers

beweegtip 65+

Sporten na je 65ste? Zeker en vast! Voldoende bewegen verbetert je levenskwaliteit en verkleint de kans op dementie en valincidenten. Ga ook aan de slag met het beweegadvies voor 65-plussers!

 

Lees meer